19 Ekim 2016 Çarşamba

Terör illeti


18 Ekim gecesi saat 02.45'te telefonum car car çalıyor. Kalktım bilinmeyen numara yazıyor. Ben kapatıyorum tekrar arıyor. 3 kere aynı şey oldu. En son eşim aldı açtı cevap yok. Uyandım bir kere camdan dışarıya bakmak için kalktığımda bizim sitenin bloklarından olan bir bloğun etrafında bir sürü kalabalık ne olduğunu anlamadım şaşkın şaşkın bakarken  bir  kişi arkasını dönünce üzerindeki yelekte "TEM" yazdığını gördüm tekrar eşimi çağırdım. Sonrası karmaşa... Karşımdaki bloğun orta katında resmen alev topu camdan dışarı çıktı ve girdi iki kez ve bir  patlama sesi. Biz şaşkın şaşkın ne olduğunu anlamaya çalışırken çatışma başladı.  Gayri ihtiyari korunmak amacıyla hemen yere pıstık. Sesler kesilince kalktık baktık özel kuvvetler, Vali bey, Emniyet güçleri, sitenin kapısında bir ambulans... Sabah 7'e kadar bu karmaşa ve koşturmaca devam etti. Tabii bizde de bir merak ne oldu neler oluyor diye...
Hepiniz de izlemişsinizdir, "Eryaman'da daeş üyesi canlı bomba ölü ele geçirildi" haberini.

Ülkemde olan her üzücü olayı çok üzülerek bir daha olmaması dileğiyle izledim, dua ettim. O gece yaşadığımız olay (12 eylül olaylarını saymaz isek çok küçüktüm) dışında hiç böyle bir terör olayı yaşamamış bir kişi olarak ne hissettiklerimi anlatamam sizlere.

Gece olaylar olurken o kadar hızlı ve o kadar çok şey düşündümkü. Olay karşı bloğumda oluyor. Bizim evlerimiz 17-18 katlı ve her blokta 175 daire bulunuyor ki varın siz düşünün sonrasını....  Şaka gibi değil mi? Kendimizi en güvende hissettiğimiz evlerimizde bile artık can güvenliğimiz kalmadı... Ülkemizi hem içerden, hem dışardan saran bu illet umarım en kısa zamanda soluksuz kalır ve nefes alamaz. Biz aynı sitede olan kişiler olarak o kadar ürktük ve korktuk ki aynı blokta yaşayan insanların ne hissettiklerini ve korkularını düşünemiyorum bile...

Geçmiş olsun önce biz Eryamanlılara, sonrada hepimize.

3 yorum: